„All you can eat“ po domácky


„All you can eat“ po domácky

 Sushi je bohatým zdrojom mastných kyselín, jódu, proteínov a minerálov. Pripravujeme ho zo surových rýb, kreviet, zeleniny,… a pravdaže ryže. Nezabúdame na sójovú omáčku a nakladaný zázvor na vytrávenie.

Čas prípravy 1 hod 30 min 4 ľudia

Nejde o žiaden prevratný ani nový recept, rozhodla som sa však podeliť sa s vami o svoje skúsenosti z jedného (pre mňa) dôležitého dôvodu. Keď som po prvý a aj druhý (možno aj tretí) raz robila doma sushi, maki a iné záležitosti, musela som pátrať, hľadať, spájať a prečítať niekoľko stránok, blogov, tipov a rád. Zabralo to čas, navyše som už nevedela čo som kde čítala a zbytočne ma to zdržiavalo. Preto som vytvorila jednu „šablónu“, a keď sa teraz rozhodneme pre sushi, otvorím blog, zopakujem si čo a ako a ušetrím si kopec času. Ak nie ste sushi odborníci – ako ani ja nie som, potom pre vás recept bude rovnakým prínosom. Vaše rady a potrehy sú vítané!

Processed with VSCOcam with hb2 preset

INGREDIENCIE

500 g Sushi ryža
7 lyžíc ryžového octu
2 lyžice trstinového cukru
Štipka soli

1 menšia uhorka
1 avokádo
1 mrkva alebo žltá mrkva (nemusí byť, v Bratislave kúpite žltú mrkvu napríklad v OC Centrál na prízemí)
Čerstvý losos
Čerstvý tuniak
Wasabi
Nakladaný zázvor
Sójová omáčka
Bambusová rolka
Priehľadná fólia

IMG_7859

POSTUP

Ako prvé si pripravíme ryžu – skúšali sme to viackrát a osvedčil sa tento (zároveň najjednoduchší spôsob), ktorý som našla na sushi blogu, akurát že som odobrala z cukru. Ryžu vysypeme do sita a prepláchneme niekoľkokrát (4-5). Dáme do hrnca a zalejeme ju asi 2 cm nad povrch ryže. Prikryjeme pokrievkou a necháme ju odstáť na pol hodinu, zatiaľ nevaríme, pripravíme si marinádu. Ocot, cukor a soľ zmiešame v hrnčeku, privedieme do varu a potom necháme vychladnúť. Ryžu (v prikrytom hrnci) dáme variť na silný oheň a necháme zovrieť. Potom stíšime plameň a necháme ju variť ešte ďalších 10 minút. Odstavíme zo sporáka a necháme niekoľko minút odstáť.

Následne vyklopíme ryžu do širšej bambusovej prípadne keramickej nádoby, zalejeme ju rovnomerne marinádou a sekaním s drevenou varechou ju premiešame – nemiešame ju ako polievku, ale veľmi zľahka. Necháme celkom vychladnúť na studenom mieste.

Nakrájame si všetky ostatné suroviny na dlhé užšie pásiky. Zoberieme si lososa, začneme ho krájať ostrým nožom od jeho tenšej (vrchnej) časti – šikmo a tenké plátky smerom ku koži – tú nekrájame, nepoužíva sa. Rovnako tak nakrájame aj tuniaka.  Zbavíme uhorku šupy očistíme mrkvu, ošúpeme avokádo, prípadne mango ak sme sa rozhodli ho použiť.

Keď vychladne ryža, na bambusovú rolku položíme vystrihnutú fóliu a na tú morskú riasu. Ryžu zľahka pritláčame na drsnú časť riasy (nie tu lesklú). Opatrne, aby sa riasa neroztrhla, inak už nezbalíme peknú rolku. Položíme si vedľa malú misku s vodou, do ktorej si namočíme prsty keď budeme manipulovať s ryžou nakoľko sa lepí (pozor s mokrými prstami už nechytáme riasu).

Ryžu nedávame na celú časť riasy. Začneme od krajov a na opačnej strane necháme približne  1,5 cm voľný priestor. Položíme suroviny, ktoré chceme mať v rolke kúsok od okraja s ryžou a začneme rolovať. Na konci si namočíme prst a prejdeme ním po voľnej časti riasy (tá kde sme nedávali ryžu) aby sa lepšie prilepila na lesklú časť riasy zrolovaného sushi.

Pre lepšie pochopenie si pozrite nasledujúce fotografie.

collage

 

 

+ There are no comments

Add yours

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.